Naar aanleiding van de recente media aandacht over Goudwisselkantoor, willen wij graag toelichten hoe wij werken en waar wij voor staan.

Onze werkwijze
Bij Goudwisselkantoor kan iedere klant vrijblijvend een aanbod ontvangen voor de verkoop van goud, zilver of andere waardevolle items. De klant bepaalt altijd zelf of hij of zij op dit aanbod wil ingaan, er nog over wil nadenken of elders een vergelijking wil maken. Het principe van loven en bieden hoort daarbij: koper en verkoper komen samen een prijs overeen. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) beschouwt de handel in goud als een vrije markt, waarin ondernemers en consumenten vrij zijn om in onderling overleg de prijs te bepalen.
Over prijsverschillen
Prijsverschillen kunnen ontstaan doordat medewerkers een inschatting maken van het product of omdat klanten graag willen onderhandelen. Wij willen transparant zijn in karaatgehalte en het gewicht en nemen afstand van het misleiden van klanten. De geboden prijs is altijd een inkoopprijs. Deze ligt lager dan een verkoop- of taxatiewaarde, omdat wij uiteraard kosten maken voor onder andere personeel, beveiliging, locaties, transport en verwerking. De klant is daarbij altijd volledig vrij om het bod niet te accepteren, er nog een nachtje over te slapen of om verder te kijken bij andere aanbieders.
Klanttevredenheid
Klanttevredenheid staat bij ons centraal in alles wat we doen. We streven ernaar dat iedere klant met een goed gevoel de deur uit gaat. Dat we dit in de meeste gevallen waarmaken, blijkt uit de 4,4 sterren die klanten ons geven op Trustpilot (van de maximaal 5 sterren). In ruim 40 jaar is Goudwisselkantoor uitgegroeid tot marktleider in de inkoop en verkoop van edelmetalen in Nederland en België. Die positie danken wij aan het vertrouwen van duizenden tevreden klanten per week. De beeldvorming in de media de afgelopen dagen vinden wij vervelend en nemen we serieus. Wij nodigen klanten die niet tevreden zijn dan ook nadrukkelijk uit om contact met ons op te nemen, zodat we samen kunnen kijken wat we hierin kunnen betekenen.
Over de berichtgeving
In de media zijn kritische opmerkingen gemaakt over onze werkwijze. De toon en woorden die zijn gebruikt, raken ons diep. We herkennen ons niet in dat beeld, maar we nemen het signaal absoluut serieus. De komende tijd zullen we dan ook gebruiken om te onderzoeken welke stappen er nodig zijn om in de toekomst voor iedereen van waarde te blijven.
Goudwisselkantoor breekt records in derde kwartaal 2025
14-10-2025
Goudwisselkantoor brengt een ode aan vakmanschap
29-09-2025
Goud schrijft geschiedenis: 100.000 euro voor één kilo
09-09-2025
Historische munten en penningen onder de hamer
04-09-2025
Sterke groei voor Goudwisselkantoorin eerste helft 2025: 28% meer transacties
10-07-2025