Reactie Goudwisselkantoor op media aandacht

Naar aanleiding van de recente media aandacht over Goudwisselkantoor, willen wij graag toelichten hoe wij werken en waar wij voor staan.

06-11-20254 min leestijd
Kantoor_Hoogstraat-Rotterdam (2) (1)

Onze werkwijze 
Bij Goudwisselkantoor kan iedere klant vrijblijvend een aanbod ontvangen voor de verkoop van goud, zilver of andere waardevolle items. De klant bepaalt altijd zelf of hij of zij op dit aanbod wil ingaan, er nog over wil nadenken of elders een vergelijking wil maken. Het principe van loven en bieden hoort daarbij: koper en verkoper komen samen een prijs overeen. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) beschouwt de handel in goud als een vrije markt, waarin ondernemers en consumenten vrij zijn om in onderling overleg de prijs te bepalen.  

Over prijsverschillen 
Prijsverschillen kunnen ontstaan doordat medewerkers een inschatting maken van het product of omdat klanten graag willen onderhandelen. Wij willen transparant zijn in karaatgehalte en het gewicht en nemen afstand van het misleiden van klanten. De geboden prijs is altijd een inkoopprijs. Deze ligt lager dan een verkoop- of taxatiewaarde, omdat wij uiteraard kosten maken voor onder andere personeel, beveiliging, locaties, transport en verwerking. De klant is daarbij altijd volledig vrij om het bod niet te accepteren, er nog een nachtje over te slapen of om verder te kijken bij andere aanbieders. 

Klanttevredenheid 
Klanttevredenheid staat bij ons centraal in alles wat we doen. We streven ernaar dat iedere klant met een goed gevoel de deur uit gaat. Dat we dit in de meeste gevallen waarmaken, blijkt uit de 4,4 sterren die klanten ons geven op Trustpilot (van de maximaal 5 sterren). In ruim 40 jaar is Goudwisselkantoor uitgegroeid tot marktleider in de inkoop en verkoop van edelmetalen in Nederland en België. Die positie danken wij aan het vertrouwen van duizenden tevreden klanten per week. De beeldvorming in de media de afgelopen dagen vinden wij vervelend en nemen we serieus. Wij nodigen klanten die niet tevreden zijn dan ook nadrukkelijk uit om contact met ons op te nemen, zodat we samen kunnen kijken wat we hierin kunnen betekenen. 

Over de berichtgeving 
In de media zijn kritische opmerkingen gemaakt over onze werkwijze. De toon en woorden die zijn gebruikt, raken ons diep. We herkennen ons niet in dat beeld, maar we nemen het signaal absoluut serieus. De komende tijd zullen we dan ook gebruiken om te onderzoeken welke stappen er nodig zijn om in de toekomst voor iedereen van waarde te blijven.

Gerelateerd

Goudwisselkantoor breekt records in derde kwartaal 2025 
14-10-2025

Goudwisselkantoor brengt een ode aan vakmanschap
29-09-2025

Goud schrijft geschiedenis: 100.000 euro voor één kilo
09-09-2025

Historische munten en penningen onder de hamer
04-09-2025

Sterke groei voor Goudwisselkantoorin eerste helft 2025: 28% meer transacties
10-07-2025

Betaal bij Goudwisselkantoor met betalen-in-de-winkel-be Betaal bij Goudwisselkantoor met ideal Betaal bij Goudwisselkantoor met maestro Betaal bij Goudwisselkantoor met mastercard Betaal bij Goudwisselkantoor met bancontact Betaal bij Goudwisselkantoor met pin